Patty-Anne.reismee.nl

Eerste dagen Down Under!

Wow... waar te beginnen...

Het begon natuurlijk op zaterdagochtend, midden in de nacht. De laatste spulletjes inpakken, check check dubbelcheck. En toen om drie uur richting Schiphol rijden. We kwamen lekker vroeg aan. Na het inchecken hebben we bij de Starbucks nog een overheerlijk kopje koffie gedronken, wetende dat dit voorlopig de laatste vorm van enige luxe zal zijn voor ons. Het smaakte dan ook erg goed.

Laughing

Twee sigaretten later was het dan zover; tijd om naar de gate te lopen. En ja, daar mochten alleen wij verder lopen. Dus moesten we afscheid nemen. We gaven Juul, Sander en Harry een dikke knuffel, waarbij de traantjes dan toch wisten te ontsnappen. Samen liepen we naar het doanehokje en toen nog 1 keer heel hard gezwaaid. Wat een gek gevoel om voor zo'n lange tijd echt weg te gaan.

We konden vrijwel direct doorlopen daarna om vervolgens in een best lange rij aan te sluiten. We raadden het al; vertraging. De boardingtijd was al vrijwel geweest en wij maar wachten in die rij. Uiteindelijk zaten we goed en wel in het toch wel gammele vliegtuig. Nog op Schiphol hoorde we dat het door weersomstandigheden erg druk was op Heathrow, daarom zouden we wat later vertrekken. De vliegreis zelf was nogal winderig en hobbelig waarbij wij de stewardess nog even vroegen waarom er een stuk vleugel miste. Zij verzekerde ons dat die simpelweg ingeklapt was....nou, met vol vertrouwen vertrokken we.
Na vijf rondjes te hebben gecirculeerd boven Londen, konden we eindelijk landen op het bomvolle en stormachtige Heathrow. De lucht hier was bijna zwart!

Snel even een peukje gerookt en weer door de doane waar Annelies nog even lekker gefouilleerd werd door een niet al te vrolijk en aantrekkelijke indianenvrouwtje. Maar Annelies vond haar best lief.
We zagen het vliegtuig waarmee wij zouden vliegen en dat was zo groot, dat beloofde wat! Inderdaad, eigen entertainmentzet, fatsoenlijke stoelen en ruimte en een heerlijk zwoel muziekje bij het instappen. Maar helaas, weer vertraging. Na 1 uur zitten in het vliegtuig, waren we nog steeds niet opgestegen. Er was file voor de startbaan...

Eenmaal in de lucht hebben we ons prima vermaakt met de staartvleugelwebcam, tetris, de nieuwste films en om de haverklap eten. Het eten was overigens best te eten!

Wat erg gek was, is dat we in die 2 dagen reizen, bijna alleen maar nacht hebben gezien. Van Heathrow naar Singapore vlogen we namelijk weer de nacht in. Rond half 10 plaatselijke tijd landden we op Singapore waar het rennen was naar het rookhokje (honderden meters verderop). Op singapore was het heel erg vochtig, klam en benauwd... zo erg, dat de peuk niet eens echt smaakte! haha! Helaas verder niet veel van Singapore zelf kunnen zien, behalve de hoeveelheid aziatische mensen en view vanuit het vliegtuig.

Weeer door de doane, maar nu met het idee dat dit voorlopig de laatste keer zou zijn. We waren inmiddels aardig moe van het vliegen, wachten en het verwarrende tijdsverschil overal. Nog 8 uurtjes vliegen en dan zouden we er eindelijk zijn! Weer wat films gekeken en het slapen ging nu gelukkig wat beter.

Rond negen uur plaatselijke tijd kwamen we in het donker aan op Sydney. We zagen de lichtjes vanuit het vliegtuig en de torenhoge flats. Op het vliegveld ging het aardig snel, niets bijzonders. Wel zagen we een Indiaase familie die duidelijk in de problemen zat, allemaal pakjes voedsel werd uit hun koffer gehaald (hihi, leuk he Harry, we moesten gelijk denken aan het televisieprogramma!).
Zo snel als we konden liepen we naar buiten waar een heerlijk warme lucht ons tegemoet kwam. Snel een peukje en toen kwam het besef langzaam: we zijn er.
Met de trein en metro gingen we naar ons hostel, dit ging allemaal prima en redelijk snel. Ook het hostel zelf konden we goed vinden. We zitten op een zijstraat van de uitgaansbuurt KingsCross. Het is een gezellig en drukke wijk en in onze straat stikt het van de hostel en bakpackerauto's (veel ook te koop gezet). Nadat we onze backpacks in de vrij fatsoenlijke kamer hadden gezet, besloten we een stukje te lopen. Dit 'stukje' door de buurt wandelen, werd al gauw anderhalf uur door half sydney, haha! Het was toen al meteen genieten, heerlijk temperatuurtje, mooie skyline.....en kakkerlakken! overal! haha, we hebben gillend over straat gelopen, proberend niet op deze smerige beesten (a la 5 tot 7 cm)te stappen.

Na deze wandeling konden we heerlijk slapen, de wekker op half negen gezet zodat we konden aanschuiven bij het ontbijt. De eetruimte/woonkamer/hangoutplek/keuken zat bomvol met andere backpackers. Wij wat onwennig naar de keuken gegaan, maar konden nergens borden, of een vork of wat dan ook vinden om onze broodjes klaar te maken. En dat terwijl iedereen heerlijk aan het eten was. Al gauw kwamen we tot de ontdekking dat iedereen een compleet serviesgoed kon afhalen bij de receptie.

Het lekker ontbijt eenmaal achter de kiezen zijn we er gelijk weer op uit gegaan. We wilden langs het Travellers Backpackers Point, maar konden het absoluut niet vinden. En niemand van de Aussies wist het. En wij maar zoeken en zoeken, waardoor we wel de prachtige binnenstad goed hebben kunnen bekijken! Onze eerste indrukken zijn: Mooie stad, vriendelijke mensen, druk maar niet onprettig. Mensen gaan gewoon netjes aan de kant, verkopers dringen niet bij je op.. Iedereen vraagt hoe het met je gaat, op een niet opdringerige manier en iedereen is gewoon fatsoenlijk. Helemaal goed dus!

Zo kwamen we uit bij The Harbour Bridge en het OperaHouse en toen beseften we echt dat we in Sydney zijn, aan de andere kant van de wereld. Echt een mooie plek.
Via de Royal Botanic Gardens liepen we terug om wat te eten en was tenslotte al kwart voor 3 en we hadden nog niets gegeten omdat we zo druk waren! De Botanische tuin was gigantisch groot en erg mooi. Veel verschillende flora en fauna en we kwamen ook de beroemde Flying Foxes tegen. Dit zijn gigantische vleermuizen die met honderen in de boomtoppen hangen. Hier en daar vloog er een langs en dan zie je pas hoe groot ze zijn. We schatten een halve meter tot 1 meter spanwijdte. Echt groot dus!

We hadden lekker gegeten voor weinig geld en gingen naar de State Library om gratis te internetten. Even een mailtje naar het thuisfront en een adres van een goedkope supermarkt opgezocht. En die supermarkt was goedkoop! (en erg druk...) We hebben voor min. 10 dagen avondeten gekocht, 1 liter zonnebrandcreme!, peper&zout, 12mueslirepen en 2 liter aanmaaklimonade.....voor....slechts 28 dollar (omgerekend z'n 17,50 Euro). Helemaal euforisch liepen we terug naar het hostel waar we al gauw neervielen om ons bed..'even de ogen dichtdoen' resulteerde in pas de volgende ochtend wakker worden.

Vanochtend hebben we lekker vroeg ontbeten. We gaan weer richting de stad om naar de inmiddels gevonden Travellers Contact point om ons in te schrijven voor banen. Bankrekeningnummer en Tax File Number zullen hopelijk vandaag geregeld worden.

De foto's komen hopelijk snel! Hoe gaat het met jullie allemaal? Laat het ons weten, dat vinden we erg leuk om te lezen!

Liefs, Annelies & Patty



Reacties

Reacties

bastiaan marieke en delano

hier een berichtje uut het altijd goed gezellige nederland(twello).fijn om te horen dat jullie allebei veilig zijn overgekomen en een klein beetje heb kunnen uitrusten. de stad hebben jullie al aardig verkent en dat is ook makkelijk.nou hopen dat jullie gauw werk kunnen vinden. als jullie nog van die grote road trains (hele grote lange vrachtwagens) zien neem maar een paar mooie foto voor mij jullie krijgen de groeten van delano hij is al druk aan het spelen met jullie speelgoed leuk al die geluidjes haha groeten van ons en geniet er maar goed van groeten bastiaan en marieke

Arianne & Ceryl

Hee!

Wat een verhaal weer, echt leuk om te lezen! Gelukkig is de reis goed verlopen, ondanks de vertragingen.

Ongelofelijk ook dat jullie gewoon aan de andere kant van de wereld zijn en dat je 1 LITER zonnebrandcrème nodig bent hahaha. En maak ook een foto van die gigantische vleermuizen, ik ben erg benieuwd!

Met mij gaat het prima, druk aan het werk haha. Ik ben afgelopen weekend nog naar een Metal/Punk concert geweest in Amsterdam.. was wel grappig om iedereen te zien stagediven/crowdsurfen enzo, maar de muziek is toch niet echt mijn ding. Is dus de eerste tijd niet voor herhaling vatbaar!

Gaan jullie nu meteen op zoek naar een baan voor de eerste tijd in Sydney? En is er veel te vinden? Ook al veel andere backpackers gesproken? Lijkt me gaaf om met allemaal mensen uit verschillende landen te spreken en wat zij allemaal al hebben gedaan.

Nou heel veel plezier en veel foto’s maken! We kijken uit naar jullie volgende blog met alle belevenissen!

Liefs Arianne & Ceryl!

annie

HOI HOI HOI
Ben helemaal jaloers op het mooie weer daar En leuke foto`s En wat een goed reisverhaal helemaal te gek werk zullen jullie wel gauw vinden en een auto is ook zo geregeld. Het is net alsof ik daar ook een beetje ben.

Kusjes Mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!