Bushcamping in Lane Cove
Hoi daar!
Vanochtend hebben we het hostel moeten verlaten, wat we overigens niet heel erg vonden. Het was een prima hostel, maar nu konden we eindelijk echt op weg. We hebben de afgelopen dagen veel geregeld, de auto is op onze naam en verzekerd. Dit heeft ons een hele dag achter de computer gekost, met 35 gr buiten en dat terwijl we klaar waren om naar het strand te gaan. Maar geregeld, eindelijk! Totdat Patty het nog even spannend maakte, door op een onvoorzichtig momentje de autopapieren/registratiebewijzen door het openstaande raam zag vliegen. Snel rende ze naar buiten, maar de harde wind blies de blaadjes mee.......oeps.
Gelukkig kon Patty door een tijgersprong 1 blaadje uit de lucht graaien en de andere van een dak afvissen. ffiew.. opgelost.

Die avond zijn we nog even naar BondiBeach gereden, waar we voor het eerst de Australische zee zagen en even heerlijk konden afkoelen. Afkoelen zeker, want het water is ijskoud!! Het strand was echt mooi, zie de foto's!
De volgende dag wilden we eigenlijk naar het Royal National Park, het 1 na oudste park ter wereld. Maarja, we zouden moeten tanken maar door de betaling van de auto zaten we op alle passen aan ons limiet!


Na een tijdje rondgekeken en gelopen bij The Cap waren weinmiddels zo oververhit dat we de weg overstaken om daar te gaan zwemmen in de zee.Wezagen echter niemand zwemmen, dus wilde we vragen of het wel veilig was.Een Aziatischekelner bij een nabij gelegen restaurant vertelde ons dat hij heel vaak mensen zag zwemmen en ja dan zal het wel veilig zijn. Patty vroeg ofer netten waren voor de kwallen (het seizoen begint namelijk nu ongeveer), maardat wist hij niet, maar toch: 'Go swim, it's really safe,peoplealways swim here'. Juist.......niet erg geloofwaardig vonden we dus vroegen we het een jongen bij een koffiebar. En zijn antwoord...:'No, No, Definitly not! There are sharks everywhere and coming up to the beach!' Hahaha, dus....Gelukkig bleek er verderop wel een veilig strand te zijn, waar we inderdaad ook veel mensen (veel locals) zagen zwemmen. We hebben heerlijk gezwommen, maar zijn ondanks vijf keer insmeren hier en daar flink verbrand. Wat zullen wij bruin zijn als we terugkomen

We hebben daar ook nog de South Head Heritage Walktrail gedaan, een route van 3 kwartier die het uiterste puntje van de landtong innam. We kwamen hierbij langs een verborgen prachtstrandje, met kliffen, helder water, licht zand en palmbomen. We konden helaas geen foto's maken omdat het gereserveerd was voor nudisten (stiekem toch gedaan!) maar toen we stonden te kijken hoorde we ineens allerlei belletjes...dit klonk bekend.....en ja hoor: een ijscoman op een bootje! Die ging gewoon alle strandjes langs!

Toen we op de terugweg waren (het zonnetje was helaas weggegaan) hoorde we iedereen over 'a big storm coming this way'. De lucht was inderdaad wat donkerderblauw, maar voor ons absoluut niet angstaanjagend. We gingen terug naar het hostel en op de radio hoorde we constant een update over het weer, over The Big Storm. Nou.... het bliksemde wel, zo af en toe, en ja....ook een paar spettertjes, maar dat was het dan ook. Ook overleefd.
Als wij terugkomen gaan wij de supermarkt Woolsworth promoten in Nederland! 4 kg waspoeder, 2 liter afwasmiddel, 4 rollen toiletpapier, 1kg suiker, 1 liter bodylotion, 1/2 kg koffiepoeder voorrrr......$18 !! Dit is ongeveer 10 euro!

Nog even achter internet gezeten in het hostel, maar de verbinding was zo slecht! Daarom staan er ook nog niet echt foto's op. Hopelijk lukt het nu wel! Want we zijn vanochtend naar een camping gereden, in het Lane cove national park. We hebben hier een plekje bemachtigd voor 2 nachten. Hierna gaan we Wwoofen bij Khannah & Vajra, met hun 5 jarig zoontje. Ze hebben een soort meditatie/yogacentrum, wel vrij afgelegen. We kunnen daar wel internet gebruiken, maar hoevaak en met welke verbinding weten we niet. We gaan bij hun in de tuin werken en ook assisteren bij het voorbereiden op bosbranden.
Morgen zijn we van plan om naar Manly te gaan, een voorstad van Sydney om daar naar het strand te gaan. Echt iets anders is moeilijk te doen aangezien de temperaturen rond de 40 graden zijn.
Tot de volgende update en bedankt vooor alle leuke reacties!!

Liefs.
Reacties
Reacties
wat is wwoofen dan fijn om te horen dat het lekker weer is daar hier is het nattig en fris groeten uut twelle
Gelukkig geen haaien gezien :P hebben ze bij dat andere strand (waar jullie hebben gezwommen) netten tegen de haaien?
Mooie grote auto ook! Ik kijk uit naar jullie volgende avontuur!
xxx
Ik ben blij dat het daar goed weer is.Bij ons regen en een graad of 10.Mooie auto maar kun je die ook weer makkelijk verkopen.Mooie foto s maar ik zal me zelf wat meer in het midden zetten.Als je nog ruimte er bij moet hebben hoor ik dat wel. groeten uit apeldoorn
Fijn dat het bij jullie zo'n mooi weer is. Maar zijn het daar nou van die aanstellers als ze een klein beetje donkere wolken voor een "big storm" aanzien ? Of zat de Australische Piet Paulusma er gewoon een keertje naast.
Wel leuk dat jullie nu een echte haaibaai gezien hebben. Zou die Aziatische meneer gezakt zijn voor zijn examen toeristische informatie ? "gaan jullie daar maar gewoon zwemmen hoor".
Heb je bij die Woolworth wel sneeuwwitje-poppetjes erbij gekregen of moet ik daarvoor nog wel steeds naar de AH ? (ik heb dopey nog niet ;-)
Fijn dat jullie nu alle administratieve zaken geregeld hebben, had ik allemaal nooit bij stilgestaan: SOFI, bankrekening, GSM-nummer, postadres wel een heel gedoe. Maar ja, jullie zijn nu ook wel een soort semi-aussies.
Wat moeten jullie nou precies doen om die bosbranden voor te bereiden ?
Heel veel plezier, geniet ervan ! We blijven jullie volgen.
Hier gaat alles goed.Na de vele regenbuien en wind flagen.De supermarkt is nog goedkoper dan de lidel of aldi.Heb je nog last van de bosbranden. de groetjes van gismo en paps. ook aan patty
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}