Patty-Anne.reismee.nl

Canberra!

Hoi daar!

We zijn nu in Canberra, de hoofdstad van dit immense land. Met een kleine omweg, zijn we uiteindelijk hier gekomen.. laten we uitleggen hoe: Toen we op het caravanpark in Grenfell stonden, hebben we even met de eigenaar ervan gepraat. Deze hoorde van onze plannen om uien te gaan rapen in Griffith en raadde ons dit sterk af. Het zou veel te zwaar zijn, onderbetaald en totaal de moeite niet waard. Nee, dan konden wij veel beter naar het stadje Young, dat ook nog eens 150 km dichterbij lag. Young is namelijk de kersenhoofdstad van New South Wales en kersenplukken zou stukken makkelijker zijn en bovendien zou het seizoen net begonnen zijn. Toen zijn wij maar vol vertrouwen richting Young gegaan. We hebben ons keurig ingeschreven bij de uitzendbureaus, maar we hadden al gauw door dat wij niet de enigen waren die op een baantje jaagden. Tijdens het inschrijven vertelde de medewerkster ons dat dit seizoen een van de slechtste is.Ze zei dat delokale varkens topmaaltijden gehad hadden, maar dat het goede marktfruit maar niet kwam. Ze zou ons bellen als ze nieuws had.
Tja.. toen hadden we een klein dilemma, want een weekend wachten in een stadje als Young leek ons niet heel spannend en bovendien wilde we kijken of we niet alsnog uien konden rapen in Griffith. We besloten het laatste en reden dezelfde dag nog naar Griffith. Hier aangekomen waren de kantoren al dicht dus besloten we zelf langs boeren te gaan (en dat waren er heel wat!). Via via hoorde we bij welke personen we moesten zijn, maar uiteindelijk vertelden iedereen ons hetzelfde. Het kan worden samengevat in de volgende woorden: Wereldwijde crisis enslecht seizoen. Dubbel pech dus!

Wij laten het er echter niet zo gauw bij zitten en zoeken gewoon door. Bij elke mogelijkheid tot internet struinen we alle banensites afen voor de rest gaan we voorlopig heel hard genieten van alles wat we zien! We hebben dan misschien een flinke slinger landinwaarts gereden, maar wat hebben wij al veel mooie dingen gezien zeg! We hadden deze kleine roadtrip absoluut niet willen missen! Vooral landinwaarts zie je pas de echte manier van leven hier. Zo afgelegen en vol in de natuur. Dorpjes van 150 inwoners en 360* uitzichten op alleen maar bergen, valleien en alles in de mooiste kleuren.

En nu zijn we in Canberra, via Gundagai en Yass zijn we hier terecht gekomen. Eigenlijk wilde we deze stad overslaan, maar omdat er wel heel veel gratis te zien en te doen is en het nu toevallig op onze route kwam, hebben we hier toch een stop van 1/2 dagen ingelast. Canberra is een stad die erg kunstmatig is, 1 blik op de stadsplattegrond laat al zien waarom. Vrijwel alles is hier bedacht en ontworpen en dat maakt het een beetje klinisch. Toch hadden wij een mooi plekje bij het meer (dat redelijk uitgestrekt dwars door de stad gaat), iets buiten het centrum gevonden waar wij hebben geslapen. In dat meer zwemt een flink aantal zwarte zwanen (met veel kleintjes) en ook hebben wij vrienden gesloten met een kleine familie vogels. Verder zie je hier weer veel pelikanen en kijken we uit op een berg waar een verlichte toren op staat. Toch wel erg mooi in het donker. Verder zijn ook werderom alle mensen erg relaxed en behulpzaam! We hebben ons dan ook nog geen 1 keer onveilig gevoeld!

Nu zijn wij in The National Library of Australia, waar we gratis kunnen internetten en rondkijken. Straks willen we nog naar het National Museum of Australia (ook gratis!) en misschien een wandelroute doen (de stad is omringd door drie bergen), maar daarmee wachten we tot het weer wat opklaart. We hebben de afgelopen dagen aardig wat regen gehad en vandaag en gister lopen we in onze winterjassen hoor! Denk je de winter in Nederland over te slaan....krijg je dit!

Surprised
Gelukkig wordt het aanstaande donderdag weer 28 graden, dus lang hoeven we niet te wachten!

Gister (zondag) kwamen we hier aan en hoorde we over een overdekte markt die alleen op zondag is. Dat leek ons toch wel erg leuk om te doen, al was het even zoeken. De markt was namelijk in een oude fabriekshal. Maar wat een leuke markt! Heel veel ambachtsproducten. Zelfgemaakte zeep, chocolade, beelden, aboriginalkunst, schilderijen en vooral heel veel eten! We hebben ons sterk moeten houden om alle nougat, chocolade, Fudge (heeel veel fudge!!), pizza's en fruit niet op te kopen...haha

Laughing
nooit gaan winkelen als je honger hebt!

Maargoed, we gaan nu Canberra verder verkennen! Is het weer in Nederland al wat opgeknapt?? Zijn jullie al helemaal in sinterklaassferen? Jullie horen snel van ons!

Liefs!

Reacties

Reacties

Inge

Hi girls!
Verrassing!Ik ga weer terug naar Down Under!In mn dromen dan..wil egt weer terug, vooral nu ik al jullie verhalen lees!
Geniet van alles en hopelijk vinden jullie werk!
See ya mates!
Liefs

harry

nee het weer is bagger slecht negen graden en regen. nee die man trekt al veel te lang aow.leuk reisverslag nu nog de foto van de om geving.tour nog lekker lang door maar ook werken hoor

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!