Patty-Anne.reismee.nl

Wandelen, stelende eenden, puffen en zweten.. en genieten!!!

Hallo daar!

Hebben jullie allemaal een leuke Sinterklaasavond gehad? Wij wel! Nouja, we hebben ons er eigenlijk helemaal niet mee bezig gehouden! Sinds dit weekeinde is het weer veel beter geworden. Het is nu rond de 25 a 30 graden, zo af en toe bewolkt en de wind is nog wat koud. Maar de winterjassen mogen weer uit! Op dit moment zijn we in Narooma! We zijn hier gekomen via Batemans Bay, een leuk vissersdorpje/stadje waar we heerlijk langs de kade hebben gezeten met ... de enige echte... Bananacake! Dit is een Australische lekkernij, een cake die naar banaan smaakt en hij was in de aanbieding! Heerlijk!

We besloten om naar Jervis Bay te rijden om daar op een holidaypark te gaan staan, omdat we al een tijdje niet gedouched hadden

Laughing
. Daar aangekomen eerst heerlijk gegeten(voor het eerst aardappels, met bietjes!) en daarna heerlijk gedouched. Wel jammer dat de douche van Annelies om de 1 minuut 10 cent nodig had om weer warm te worden... Hm! Het park was verder wel redelijk, het had zelfs een binnenplaatsje met een mini tv! We besloten lekker ouderwets tv te gaan kijken, maar na een uurtje hielden we dat ook voor gezien. Toen het namelijk donker werd besloten groepen met een soort vliegende kevers(diverse maten!) ons te vergezellen! Naar onze mening hebben die beestjes geen ogen, want ze vliegen echt overal tegen aan! Erg vies... daar ging ons avondje tv kijken!

Volgende ochtend besloten we om Pigeon House Mountain te gaan beklimmen, waar we al veel over gelezen hadden. Na 26 kilometer over dirt track(zandweg, kuilen, keien) bereikten we eindelijk de start van de wandeling. Na 5 minuten hadden we meteen al door hoe zwaar dit zou worden! Er was niet echt een pad, maar meer een klauter route over rotsen en boomstammen. En dat terwijl de weg zo stijl omhoog ging dat het bijna niet te belopen was! Na 500 meter klimmen kwamen we op een plateau, een plat gedeelte van de berg. Waar het uitzicht al echt prachtig was! Maar de laatste beklimming moest nog komen! In de Lonely Planet stond dat het laatste gedeelte van de 'wandeling' niet bestemd was voor mensen met hoogtevrees. En dat werd al snel duidelijk. Het laatste gedeelte bestond namelijk uit een giga stuk rots op het plateau waartussen allemaal dunne, hele stijle trappen waren gebouwd...Maar we hebben het gered en het uitzicht was echt waanzinnig op 720 meter hoogte! We konden erg ver kijken over het heuvel/berg landschap, waarop de bossen als een deken neervallen. We waren dan ook erg trots op onszelf

Laughing

Die avond wouden we graag bij Pebble Beach slapen, omdat daar veel kangaroo's bleken te leven die tot aan het strand kwamen! De weg erheen was heel erg mooi, afdalend van een berg keek je al uit over de mooie baai, bossen en de zee met een prachtige lichtblauwe kleur. We besloten meteen de kangaroo's op te zoeken.. en ja hoor! Er zat een hele kolonie op het strand. Patty kon het natuurlijk niet laten en wou ze van dichterbij bekijken.. totdat daar Big Mama uit de bosjes kwam!! Wat kunnen die beesten groot zijn zeg!

De volgende dag werden we om 7.15 gewekt door de, niet al te vriendelijke, parkranger met het verzoek of we wouden betalen! He.. geen gratis overnachting deze keer, maar toevallig hadden we geen contant geld bij ons. Mevrouw werd meteen helemaal gepikeerd en begon te dreigen met ' proces, proces'! Na een half uur konden we eindelijk weer verder slapen en hebben we later die ochtend keurig het geld ergens gepind en naar haar toe gebracht. Ook die dag wouden we lekker wandelen en we besloten naar Snake Bay te lopen, een tocht van 4 kilometer langs de baaien. Wederom weer een erg mooi, maar vermoeiend tochtje over tientallen, honderden traptreden die daar in de grond zijn gemaakt omdat het anders te stijl wordt! Voor de rest lekker gerelaxt die dag in Batemans Bay.

Die avond besloten we te slapen in Congo. Hier was een 'bushcamping' en het was een erg mooie camping! Het lag vlak langs een prachtig breed strand met grote rotsen. Ook de kleur van de zee was hier weer heel erg mooi blauw! We hebben dan ook lekker over het strand gewandeld. helaas kwam er 's avonds weer een parkranger het geld innen voor die dag. Twee keer pech! De dag erop(zondag) het erg rustig aan gedaan, want we waren allebei nogal futloos. We waren geeindigd in Narooma, waar we besloten wel gratis te kamperen op een rest area langs een prachtig meer! Voordeel van de rest area's hier is dat ze eigenlijk altijd toiletten en bbq's hebben!! Toen we eenmaal gesetteld waren en ons wasje gedaan hadden(met een mooi waslijntje tussen twee bomen haha!) kwamen er nog bezoekers, die gezellig een praatje met ons begonnen te maken. Ze bleken een BBQ te houden met heel wat vrienden, liepen we daar in onze vieze kleding en de onderbroeken te drogen aan de ramen/antennes van de auto! Maar ze vonden het echt niet erg en we mochten er zelfs wel bij komen zitten, want er zou ook een Wwoof familie komen! Later op de avond hebben we gepraat met deze Wwoof familie en zij nodigde ons uit voor volgende week, want op dit moment had ze nog twee franse Wwoofers die we ook ontmoet hebben. Ze is eigenaar van kennels voor honden en katten, een soort hotel! Helemaal iets voor ons dus!!!! Binnen 4 tot 5 dagen zouden we daar terecht kunnen, we houden jullie op de hoogte!

Gister(zondag) waren we hier voor precies 3 weken. De tijd vliegt voorbij! We genieten van elke dag, op sommige momenten wordt ons dat wel moeilijk gemaakt(het geen werk/Wwoof kunnen vinden, niet douchen et cetera). Het kamperen bevalt ons wel prima! We slapen goed, eten lekker en we zien de mooiste plekjes! De mensen hier zijn over het algemeen bijzonder behulpzaam en ze zijn echt geinteresseerd in je. Vanochtend kwam er een parkranger kijken bij ons, volgens ons omdat we daar officieel niet mochten kamperen. Ze maakte een praatje en uiteindelijk hadden we het over de schoolsystemen in NL en Australia.. erg leuk!

Je hebt hier ook de mooiste natuur. Veel vogels, die wij niet eens kennen en de gekste geluiden maken! Je hebt hier de Kookkaburri's, die een geluid maken alsof ze lachen. Heel apart om te horen! Vogels die computergeluiden maken.. of vogels die je brood afpakken! Zoals dat bij Patty is gebeurd! Je hebt hier een soort vogel, met een dik lijf en een grote dikke snavel, lijkt op een soort pinquin en ze zien er heel lief en schattig uit! Totdat hij een noodvlucht maakte, het getoaste broodje uit Patty haar handen griste en er heel hard vandoor vloog! (hihihihi). Je hebt hier ook gigantische mieren en ontzettend veel vliegen! Die houden er vooral van om rond je hoofd te vliegen en te landen op je wimpers. Verder veel aangereden kangaroo's gezien, heel naar om te zien. Ook aangespoelde kwallen en zee-egels! De kwallen zien er maar gek uit, en volgens ons zullen we nog heel wat gekke beesten zien hier!

Inmiddels is het alweer een heel verhaal geworden. Verveeld het jullie al? Ons niet! We vinden het echt heel erg leuk om jullie reacties te lezen op onze verhalen. En ook om weer wat van thuis mee te krijgen!

Nou tot snel!!

Kus,

Patty&Annelies

Reacties

Reacties

harry [PAPS]

don under lijken mijn heel sociale mensen tezijn. de dieren wereld is in elk land weer anders denk wel aan de rode mier die kan bijten.de omgeving is daar heel mooi dat kan ik uitmaken uit je verhalen.patty moet haar broodje maar in de auto op eten.hiergaat alles goed gismo kan heel leuk miauwen. kus en een poot van het koude nederland?????

Gerard

Haha ik had op Google maps pebbly beach al gezien en wou je er op wijzen, maar dat was niet nodig !
Jullie kunnen aan de overkant van de zee Nieuw Zeeland zeker niet zien. Wel grappige plaatsnamen bij jullie in de buurt, zoals Lilli Pilli en pebble beach. Wat een hoop bos ook, op de satelietbeelden zijn bijna alleen maar bomen te zien. En zijn sommige van die stranden echt zo wit ???? Mijn beeldscherm is bijna verblindend wit, dat zal in combinatie met dat turquaise zeewater wel een prachtig gezicht zijn, of niet ?
Heel veel plezier en we blijven jullie volgen.

kus en groeten !

Gerard

hee daar, te lang te stil.
Waar zitten jullie en wat doen jullie ??
Zitten jullie al in het kennel tussen de honden en katten of ergens anders ?

Groet en kus

Arianne

Wanneer komt er weer een nieuw verhaal??

En al zin in kerstmis? Raar he dat het zo warm is dan.. waar & hoe gaan jullie het vieren (als je het al weet :P)???
xxx

Gerard

Bijna kerst, de schaatsbaan hier op straat is regelmatig overvol. Vanmorgen was het op de motor
-5 graden, brrrrr. Wel een heerlijk geluid, als je hier rond 7 uur 's morgens wakker ligt te worden hoor je de verschillende buren druk in de weer met krabbertjes op de autoruiten. Scootertjes starten promt wat moeilijker en de hond uitlaten kan niet meer zonder een duidelijke damp uit je mond te blazen. Het lijkt net alsof je rookt, haha.

Gelukkig hebben jullie daar allemaal geen last van, bij jullie is het heerlijk warm en de stranden wit.

Maar hoe wit, hoe warm en hoe goed ???

vertel vertel ...

Groet en kus Gerard

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!