Patty-Anne.reismee.nl

Narooma

Hoi daar allemaal!

Wat lezen wij nou?? Ligt er sneeuw in Nederland! Wauw! Misschien krijgen jullie dit jaar dan wel eindelijk die witte kerst waar we elke jaar op hopen... hmm... worden wij wel een beetje jaloers van hoor! Maar natuurlijk klagen wij niet

Laughing
.. op gister na hebben wij een week gehad met heerlijk weer. De top lag rond de 35 graden, wat wel erg warm was omdat het erg benauwend was. Die avond is er dus ook eindelijk wat regen gevallen, maar 7 mm, maar het koelde wel flink af waardoor het gister best wel koud en regenachtig was! Maar vandaag lijkt het weer alsof er niets aan de hand is en is de hemel weer stralend blauw en is het rond de 25 graden.

Inmiddels zitten we al bijna een week bij onze Wwoof familie Heather en Jeremy. Een ouder stel(rond de 60 jaar) die op een groot stuk land wonen vlakbij Narooma. Ze hebben zelf 2 honden en kennels voor honden en katten die komen logeren! Jeremy werkt rondom 'de boerderij' met van alles en nog wat zoals zijn eigen gebouwde boot en Heather beheerd de kennels. Beide zijn ze erg sociaal en 'outgoing', bijna dagelijkse barbecue's met vrienden en organisaties zijn normaal hier! Zo zijn we woensdagavond mee genomen naar een 'drink on the driveway' party. Een pre kerstmis feestje waarbij gewoon wat mensen werden uitgenodigd die elk hun eigen drinken/eten en stoelen meenamen. Heel erg gezellig en heerlijke hapjes! Gister zouden we mee gaan naar een wekelijkse barbecue met vrienden van de Animal Welfare waar Heather lid van is. Dit is een soort reddings/opvangs centrum voor dieren waarvoor Heather geld inzameld en ook wel eens dieren opvangt in haar kennels. Maar helaas bleek deze niet door te gaan, maar met alle barbecue spullen al in de auto zijn we naar een parkeerplaats aan het water gereden en hebben we daar heerlijk gebarbecued! Het is namelijk zo dat bijna elke openbare parkeerplaats hier in Australie openbare toiletten en een barbecue hebben! Heerlijk gegeten en lekker gekletst. Het klikt ontzettend leuk tussen ons en hen.

Maandag zijn we ingewerkt door Heather, omdat het de bedoeling was om voor haar de kennels te doen zodat zij tijd over heeft voor alle andere dingen die ze doet en vooral nu rondom kerstmis. Erg leuk. Elke ochtend laten we de honden rennen in de buitenverblijven, spelen we met ze, ruimen we de kennels op, geven de honden weer wat te eten en doen ze weer terug in de kennels. Dit herhalen we smiddags nog een keer maar dan met een snack. En dan s'avonds weer een keer! Ook heeft ze nu 4 katten waarmee we heerlijk kunnen knuffelen. Voor de rest hebben we vrij, soms doen we nog een klusje op de boerderij, zoals de pier schilderen of een hek verwijderen. 'S ochtends, 's middags en 's avonds mogen we aanschuiven met eten en Heather is een goede kok! Dus eindelijk wat variatie in de keuken en gezellige gesprekken aan tafel. Het is erg leuk om van ze te leren, we hebben allerlei gesprekken over Australie en de verschillen met Nederland en dit is echt een goede leuke manier om het land echt te leren kennen.

Ook hebben we veel wallabies gezien hier! En.... een soort lopende tak! We weten niet meer precies wat de naam was .. iets met Sticky(plakkerig) maar hij was heel groot! Zo groot als onze schoenen, vrijwel wit en je kon hem echt niet onderscheiden van een andere tak! Hele lange enge poten waarmee die best snel kan rennen! Heel erg leuk om te zien en een dag later zagen we er nog een die wat kleiner was. Zelfs Jeremy was onder de indruk, omdat je niet vaak zulke grote ziet. Ook vertelde Jeremy over de verschillende slangen die hij wel eens heeft gezien op zijn terrein, waaronder wat giftige exemplaren

Surprised
. Maar maak jullie niet druk! Wij hebben ze nog niet gezien en Jeremy maakt ze dood als hij ze ziet! Ook is Jeremy al verschillende keren gebeten, maar hij heeft nooit ergens last van gehad!Oh en Annelies heeft ook haar eerste spin gezien! Patty wou er zo langs lopen! Gelukkig was dit exemplaar al dood, maar het was een Huntsman spin(googelen met zijn allen!), volgens Heather was het een klein exemplaar(maar al gauw 3 a 4 centimeter inclusief pootjes).

We kunnen ons hier dus prima vermaken! We zijn in een prachtige omgeving, aan het water waar we zelfs de mogelijkheid hebben om te kanooen! En het leuke is is dat we hier tot woensdag of donderdag kunnen blijven! Ze hadden het zelfs over de eerste kerstdag, maar als het goed is mogen wij dan naar Ulladulla om daar te werken, maar hier hebben we nog geen nieuws over omdat onze mogelijke werkgever nog niet zeker weet of hij de winkel kan openen. Zo ja.. dan kunnen we werken. We zullen het zien!

Helaas zijn we vergeten om de foto's van de camera op de USB stick te zetten, maar de volgende keer zullen we wat foto's online zetten van het huis waar we nu zitten!

Bij deze willen wij jullie ook alvast een hele fijne, en misschien wel witte, kerst wensen! Geniet van het lekkere eten, het gezeldschap en maak er twee mooie dagen van. Merry Christmas! Bless you(eetsmakelijk, op Australische manier)

Patty en Annelies

P.s. voor de nieuwschierigen... Heather en Jeremy hebben ook een website, onder het kopje foto's kun je foto's bekijken van de kennels en van 'Paradise Point', hun stuk land!http://www.paradisepointpetlodge.com

Reacties

Reacties

Niels

Hey meisjes,

geniet maar van het weer, het wordt hier vannacht -11 en plaatselijk zelfs -15... hoezo global warming? ;)

leuk om zoveel updates te krijgen maar vergeten jullie niet om op tijd achter die computer vandaan te kruipen en te genieten daar?

anyway, have fun daar..

Niels

Arianne

Mooi verhaal, jullie ook hele fijne kerstdagen en geniet van het warme weer met kerst, zul je nog lang aan terug denken!
xxx

opa en oma Van Lunteren

Lieve Patty en Annelies,

We wensen jullie hele fijne kerstdagen, een gezellige jaarwisseling en een goed en gezond, tevens een fijn
verblijf in Australie.

Bedankt voor alle prachtige reisverhalen

opa en oma

Dirk en Annie 26 dec. 2009

Hoi Patty en Annelies,

Het is tweede kerstdag en prachtig zonnig weer, toch ligt er nog sneeuw , dus een witte kerst (nou ja wit met veel blubber ) Leuk om jullie reisverslagen te lezen.
Wij wensen jullie een fijne tweede kerstdag toe, het eten zal wel smaken !!!!

Een gezellige jaarwisseling en alle goeds voor het nieuwe jaar.

Groetjes Dirk en Annie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!