Happy New Year!! Op weg naar Queensland!
Hoi iedereen!!
Allereerst natuurlijk een heel goed 2010 gewenst, hopelijk hebben jullie allemaal een erg gezellige en knallende jaarwisseling gehad!
Wij waren zelf in Sydney met de jaarwisseling en dat was echt geweldig! We waren een dag eerder vertrokken van ons wwoofadres in Narooma. Het was 350km rijden en dat hebben we heel rustig aan gedaan. Op 30 dec kwamen we aan het eind van de ochtend aan in Sydney, waar we toen eerst de auto hebben geparkeerd en lopend de stad zijn in gegaan. Erg leuk om weer door de straten te lopen! Voelde zelfs een beetje als thuiskomen, haha! We hebben ons dan ook goed vermaakt en zijn om 1 uur 's middags maar alvast verder gaan rijden op zoek naar een goede plek voor de volgende dag en ook nog een slaapplek. We hadden van te voren niets geregeld qua slaapplek dus het was nog even uitvogelen! Alle hostels, campings etc. zaten bomvol. Uiteindelijk, na veel heen en weer rijden en zoeken, zijn we bij Manly uitgekomen. Dit is een dorpje dat in het Noorden aan Sydney is vastgegroeid, ongeveer 45 minuten rijden van het centrum. Daar hebben we de auto geparkeerd op een klein parkeerterrein naast een hondenuitlaatveld, haha! En we hebben heerlijk geslapen!
De volgende dag was het dan zover, oudjaarsdag! We wisten nog niet waar we zouden gaan staan of hoe we bij een goed uitkijkpunt moesten komen, maar dat was een zorg voor later. Eerst gingen we namelijk naar Oceanworld, een verrassend groot aquarium met gigantische stingrays, haaien, zeeschildpadden en ontelbare vissen. Ook hebben ze reptielen (waarvan we er een aantal hebben geaaid :) en zelfs enkele spinnen. Annelies durfde het aan om te gaan kijken, maar helaas zaten de meeste verstopt in hun holletjes... jammer!
Het aquarium was erg leuk, vooral omdat we allebei als student naar binnen mochten, hihi! Ook waren er zo weer een aantal uren voorbij, zodat we eindelijk op zoek konden naar een plekje. We hadden inmiddels een goed uitkijkpunt vernomen van de mevrouw van de informatiekiosk. Zodoende gingen we naar Clemorne Point. Het was niet ver en we konden het makkelijk vinden, maar echt waar: Alle straten zaten bom en bomvol met auto's. Werkelijk elk parkeerplekje was al bezet en de auto's in de straten zaten op de overgebleven plekjes te azen als gekken! Toen we om half 4 's middags langs het uitkijkpunt reden om te kijken, wisten we niet wat we zagen. Tientallen mensen zaten al te wachten, tenten waren opgezet en er was al zoveel politie dat het leek alsof er een aanslag zo worden gepleegd. Toch was de plek echt ideaal: Vrij zicht op de skyline met het operahouse en de harbourbridge. Maargoed: eerst maar even de auto kwijt. Het was echt zo erg met parkeren, dat er zelfs een plaatselijke bewoner naar ons toekwam om te zeggen dat hij voor 10 dollar zijn auto zou verplaatsen!
Uiteindelijk hebben we zelf een (heeel krap) plekje gevonden waar Patty de auto met haar parkeerkunsten achteruit even inzette. Natuurlijk ook met de hulp van Annelies ('Stop!! STOP!! STOOOPPP!!! #&%^$). Maar het ging goed!
Na een half uur waren we bij het uitkijkpunt en claimde we ons plekje (om iets over 4 uur). Nu nog maar 8 uur wachten.... we voelde ons echt een stel idioten, maar omdat iedereen het doet moet je wel.
Eindelijk, Eindelijk werd ons engelengeduld beloond om 9 uur, toen was het kindervuurwerk! Gigantische pijlen vlogen de lucht in en de mooiste kleuren kwamen op ons af. Het duurde 10 min, maar was al zo ontzettend mooi dat we haast niet konden wachten op het 'echte' werk! Het kindervuurwerk in Sydney kan het vuurwerk in Nederland al niet eens evenaren!
Nog maar 3 uur, maar we waren inmiddels een plekje opgeschoten en zaten werkelijk waar op het perfecte plekje!
En ja hoor, half 12... de spanning begon zich in hoog tempo op te bouwen en de mensenmassa om ons heen nam toe. En na nog heel even wachten was het dan zover, het vuurwerk: ik zou niet weten hoe ik het goed kan omschrijven, het is zo ontzettend mooi! Zoveel, Zo groot en zo mooi..kan geen woord daarvoor verzinnen. Heel veel kleuren die echt op je af lijken te komen en dan gepaard met gigantische knallen. Op wel minimaal vijf plekken lieten ze vuurwerk omhoog, precies gelijk getimed. Wij zagen drie punten, waaronder boven het operahouse en boven de brug. We keken echt onze ogen uit, ze waren dan ook echt niet zuinig met het vuurwerk! En dat uitzicht...naast het prachtige vuurwerk, zagen we de verlichte skyline en de honderden bootjes in het water. Veel bootjes waren zelf ook verlicht en dat was echt mooi. Al met al is Magisch misschien nog wel het beste woord om het te omschrijven!
We zullen proberen gauw wat foto's te plaatsen!!
Even nog een korte update over onze route: We zijn nu in Newcastle. We zijn net hier aangekomen, vanochtend zijn we vanuit The Entrance vertrokken. Het is een beetje een grijze dag met veel regen, maar het is gelukkig niet koud. Misschien dat we morgen met wat mooier weer wat parken gaan bezoeken, maar voor vandaag hebben we eigenlijk nog geen plannen!
Hoe was jullie nieuwjaar?? Nog iets bijzonders meegemaakt?
Wij wensen jullie in elk geval al het beste toe voor het nieuwe jaar, veel gezelligheid, gezondheid en geluk in 2010!
Veel liefs,
Annelies & Patty
Reacties
Reacties
in apeldoorn hadden we voor de eerste keer ook een vuurwerk schow.dat voor de eerste keer best mooi was.alleen de nacht was waterkoud,maar het was helder dus je kon het goed zien,van achter het raam. beste wensen voor 2010 en nog een heel mooi en lang verblijf in DOWN UNDER.
KLinkt amazing!!!
Leuk dat jullie in Newcastle zijn:D Heb ik zo'n 8 weken van mij leven door gebracht hahaha vond het te gek daar!Groetjes aan Benny, Natalie, Jamie, Bronwyn en drink een wijntje op me in The Brewery and View Factory:P
Cheers mates!
Heeeey meiden!
Ik wens jullie ook een gezond en heeeeeeeel leuk/gezellig/lief/spannend etcetc 2010 toe! Geniet ervan!
Liefs Fiek
Hoi Annelies en Patty,
Voor allebei natuurlijk de beste wensen voor het nieuwe jaar, klinkt heel gaaf die vuurwerkshow daar. Hier was het koud, zoals Harry al zei. De komende 2 weken blijft het koud en dan gaan ze het hier in Nederland natuurlijk al hebben over de elfstedentocht. Ik hoop snel weer nieuwe verhalen te lezen!
X Larissa
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}