Op weg naar Brisbane!
Hoi daar!
Inmiddels is er alweer een week voorbij.. een week waarin wij veel mooie dingen gezien hebben! Zoals gezegd kwamen we vorige week bij Port Macquarie aan en zijn we daar naar het Koala Hospital geweest. Wij kregen hier een gratis rondleiding door alle buitenverblijven heen waarin zieke of gewonde Koala's aan het herstellen waren. Erg interessant om te zien en wat zijn dat een lieve dieren!
Na Port Macquarie besloten wij om landinwaarts te gaan richting Armidale. Vanaf Armidale zou er namelijk een prachtige weg naar Coffs Harbour leiden(The Waterfall Way). En zoals de naam al doet vermoeden, rij je zodoende langs langs enkele mooie watervallen en ravijnen! Maar de weg naar Armidale was ook erg mooi en zelfs spannend! Armidale ligt namelijk op de Tablelands.. een heel hoog gelegen deel van New South Wales. Ongeveer op de helft van de route moesten we even een plaspauze houden in een mini dorpje. Toen we de auto uitstapten kwam de broeierige hitte op ons af, voor ons gevoel ging de temperatuur richting de 35/40 graden! Snel de auto weer in met onze airco

Die dag stond dan eindelijk de Waterfall Way op de route.Eerst kwamen we langs de Apsley Falls + ravijn. Deze stond niet in de boekjes, maar was een van de mooiste die we hebben gezien. Je rijdt door golvend landschap heen en opeens houdt de grond op en zie je een tientallen/honderden meters diep ravijn. Hierna reden wij door naar de Wollombi Falls. Als laatste van die dag stond Point Lookout op de planning, gelegen in het New England National Park. Hiervoor moesten wij 15 km 'offroad', oftewel een zandpad afrijden. Gelukkig was deze van goede kwaliteit, want het begon weer te regenen. Samen met de regen die dit keer wel aanhield, kwamen wij ook in een steeds dichtere mist terecht. Om bij de Lookout te komen moesten we de berg op naar het hoogste punt van de Tablelands(1563 meter). Toen we bijna bovenaan kwamen kon je vrijwel niets meer zien. Toen bedachten we dat we midden in een wolk reden! Het was een beetje gokken wanneer de weg een bocht zou vormen.. haha! Normaal gesproken zou je vanuit de Lookout heel mooi de vallei met omliggende bergen zien en kilometers ver kunnen kijken. Wij zagen twee boompjes en de rest was wit!

Om te overnachten reden we door naar Ebor Falls en hebben we praktisch naast de waterval overnacht! De volgende ochtend reden we door naar de Dangar Falls, een prachtige waterval waar je onder kon zwemmen! Dit hebben we natuurlijk gedaan en het was echt prachtig! Een tikkeltje koud en griezelig, maar we zijn heel blij dat we dat gedaan hebben! We maakten de mooie dag compleet met een wandeling in het Rainforest Center van het Dorrigo National Park. Een prachtig stuk subtropisch regenwoud wat lekker wild gelaten was. Dit resulteerde in de meest prachtigste en vreemd gegroeide bomen!
De dag erop reden we weer terug naar de kust en hebben we ons twee dagen aan het strand vermaakt in Coffs Harbour. Wel een tikkeltje verbrand, maar weer lekker bij gekleurd

Wel erg apart om te lezen dat het bij jullie zo extreem winterweer is! Houden jullie het allemaal nog vol met al die sneeuw en ijs? Als wij hier in bikini rondlopen denken wij aan jullie

Liefs,
Patty en Annelies
Reacties
Reacties
ja bij ons is het ;aweer vier weken winterweer. Maar van het weekend kwam daar ook nog eends stuifsneeuw bij met een harde wind die blies de sneeuw op wallen van wel twee meter hoog.Met een gevoels temparatuur van ongeveer -15 overdag.Blij dat ik weer iets van jullie mooie reis verslag mag lezen ben alweer benieuwd naar jullie volgende verslag. hebben jullie wel goed geinvormeerd na de tussen trip na bali over jullie VISUM dames. laat het bij jullie nog maar mooi weer blijven kunnen wij nog hopen op een elfstedentocht. GROETJES EN DIKKE KNUFFELS UIT APELDOORN
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}