Nog even en we zullen over tomaten gaan dromen
Hoi daar allemaal!
Jaja wat een gekke titel. Het heeft alles te maken met het feit dat wij WERK gevonden hebben!!!!! Eindelijk!
Toen we vanaf Hervey Bay verder naar het noorden reisden hadden wij al gelezen dat Childers en Bundaberg twee dorpen waren waar je goed op zoek kon gaan naar fruitplukwerk. Al waren wij hier wat sceptisch over, vanwege ons retourtje naar Griffith, we hadden de hoop op werk nog steeds niet opgegeven! Elk beschikbaar minuutje achter internet zaten we wel werk te zoeken...
Maar zoals gezegd kwamen we aan in Childers en we hoorden dat we naar een Caravan Park moesten om het daar na te vragen. De parkeigenares verzekerde ons er meteen van dat er genoeg werk was! Eigenlijk konden we donderdag al aan de slag, maar de boer belde af; ze hadden donderdag een 'day off''. Een voorwaarde was wel dat we moesten overnachten op de camping.. maar een veilige plaats, een keuken en elke dag onbeperkt douchen is ook niet zo erg. Een vervelend detail was wel... om 4.15 in de morgen zouden we met de bus naar het werk gebracht worden!! Vanochtend liep dus om 3.30 de wekker af en werden we met zijn allen(er zijn nogal wat backpackers hier) ingeladen in een bus om naar het werk gereden te worden.
Na 30 minuten rijden(australische stijl) over landweggetjes werd de weg een zandweg en zagen we de rijen met struiken opdoemen. Het was wel erg mooi om de zon op te zien komen in al dat stof en de donkere sillouetten van alle 'werkers'. Na veel onduidelijkheid, want uitleggen doen ze niet aan, konden we gaan beginnen. Je hebt een soort bak, prullebak formaat, die je moet vullen met de juiste tomaten die aan de struiken hangen. Per bak krijg je dan $ 1,80(en we weten niet of daar de Tax nog van af moet haha). In het begin deden we allebei ongeveer 10 minuten over 1 bak, maar zodra de zon opkwam begon het toch wel een heel vervelend werkje te worden. Wat hebben wij het warm gehad zeg! Gelukkig was het vandaag niet zo'n lange dag, rond 12.00 werden we weer naar de camping gereden waar we meteen onder de douche zijn gesprongen. We zaten echt van top tot teen onder het zand en de modder en na hard boenen zijn onze handen nog steeds zwart....
Maar we zijn allebei zo blij dat we werk gevonden hebben en echt wat geld verdienen nu. We hopen dit dan ook sowieso een week te kunnen doen. Als het vol te houden is willen we dit zelfs 2 weken doen. Het blijkt dat je na een aantal fruitplukdagen soms 'geupgraded' kan worden naar een betere baan, zoals fruit sorteren en inpakken in schuren enzo! We zullen zien!
Nou dit was even weer een snelle update van ons! De komende week zullen we dan in ieder geval in Childers blijven en zal er niet veel veranderen hier.. dus een reisverhaal de komende week zit er denken wij niet in!
Namens Annelies heeeeelll erg bedankt voor alle leuke felicitaties. Deed me heel erg goed dat er felicitaties kwamen uit NL, immers in Australie wist alleen Patty dat ik jarig was en dat was wel een beetje gek hoor! Dank jullie welll!!
Kus,
Patty en Annelies
Reacties
Reacties
werk is soms het leukste wat er is .je mag lekker smerig worden als je maar wel door werkt.en tien dagen zijn toch zo weer voorbij,dus niet zuren maar doorgaan denk aan die tekens $$$$$$$$$$
Hoi Annelies en Patty
Toen ik in je mailtje las dat je in Australie zat, dacht ik eens even neuzen op je hyves. En via je hyves kwam ik op deze site van jullie. En gadverdamme wat ben ik jaloers!!! Heb jullie laatste reisverhalen gelezen en wat super dat jullie dit doen zeg. Het klinkt echt fantastisch en ik zie mooie foto's. Ben sinds een half jaar fan van McLeods Daughters en telkens als ik weer een afl (op dvd) heb gekeken denk ik oh, wat is het daar mooi! En jullie zijn daar gewoon. Maar fijn dat julle werk hebben gevonden, hopelijk is het vol te houden. Ik hou het maar gewoon bij m'n kleuterklasje, haha. Zal jullie reisverhalen met jaloezie gaan volgen!
Heel veel plezier en werk ze de komende weken!
Groetjes, Diana
PS. We zullen aan je denken op de Avanti-reunie!
Dat is nog eens wat anders dan de ballie ballies bij Schoneveld! :D hahaha!
Maar werkse iig!
xxxxx
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}