Escaping Slavecamp II, Fraser en Whitsunday's
Hoi daar allemaal,
Even een hele snelle update, internet is hier niet gratis en we hebben maar een paar minuten. We zijn afgelopen maandag weggegaan uit Kilkivan om naar Hervey Bay te rijden om Fraser Island te boeken! Dinsdag konden we meteen vertrekken op een selfdrive... dat wil zeggen 1 4WD auto en een groep van 9 backpackers! En het was helemaal geweldig! Nu geen tijd om er verder op in te gaan.. maar we beloven na de Whitsunday's een uitgebreid verslag te plaatsen en natuurlijk foto's.
Drie dagen en 2 nachten op Fraser Island. Op het strand gereden, want er zijn geen wegen op Fraser... het strand is de snelweg! De binnenwegen zijn echt ontzettend zanderig en heel erg hobbelig! Echt geweldige ervaring. Er waren onder andere mooie uitkijkpunten, rockpools(waar we voor het eerst konden snorkelen! fantastisch!!), mooie kristalheldere beekjes waar je je moet concentreren om het water te zien, en Lake Mckenzie... een prachtig blauw meer met een wit strand.. het water is zo helder dat je het kon drinken! Echt fantastisch allemaal dus.
Na Fraser Island zijn we zo snel mogelijk naar het noorden gerezen.. op weg naar Airlie Beach.. ongeveer 700 kilometer... ja en dat hebben we in twee dagen gedaan! Onderweg gestopt in Town of 1770.. je raad het misschien al.. hier kwam James Cook aan in 1770! Hier hebben we voor het eerst gesurfd! Het was hier heel goedkoop dus besloten we dat te doen! Maar de stroming was zo ontzettend sterk.. we hebben vooral lopen peddelen en niet veel kunnen surfen helaas... maar het was echt een leuke ervaring!
Vanavond aangekomen in Airlie Beach.. een soort mini costa del sol maar dan vol met backpackers.. omdat het hier Paasvakantie is op de basisscholen etc waren alle boten bijna volgeboekt! Maar we hebben een erg leuke boot kunnen vinden.. de Waltzing Matilda die osn 3 dagen en 2 nachten mee gaat nemen naar de Whitsunday Islanden om er te gaan wandelen.. de mooie baaien te bekijken, naar Whitehaven Beach te gaan(staat in top 10 van 's werelds mooiste stranden) en natuurlijk om te gaan snorkelen! En nu maar hopen dat we Nemo spotten haha! Dus nu eerst 3 nachtjes wachten en dan kunnen we lekker vertrekken!
Ja genieten doen we dus nog steeds. Helaas nu door Pasen geen internet kunnen vinden, en waarschijnlijk heeft Airlie beach ook geen bieb waar je gratis kan internetten. We hopen dus na de Whitundays(we komen op vrijdagavond terug) ergens heen te rijden waar ze een bieb hebben zodat we jullie een giga reisverhaal van de afgelopen weken kunnen geven!
De voorspellingen voor het weer zijn goed, dus nog even 2 dagen aan het strand luieren om daarna op onze cruise naar de Whitsunday's te stappen!
Tot snel allemaal!
Heel veel liefs,
Patty en Annelies
Reacties
Reacties
Leuk om weer wat te lezen van jullie. Ik lees al dat jullie lekker aan het genieten zijn. Goed om te lezen. Ik zal jullie via deze weg laten weten dat ik mijn moleculen toetsen heb gehaald. Komende 2 weken nog 3 toetsen. Als ik er 2 van de 3 haal ben ik over! Dus ik moet even heel hard bikkelen in 2 weken haha. Ik hoop snel weer van jullie te horen/lezen
Liefs Larissa
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}