Patty-Anne.reismee.nl

Dit is Leven!

Hoi allemaal!

Ondertussen zijn we alweer een aantal weken verder sinds ons vorige verhaal. Ga er maar goed voor zitten, want we hebben jullie dan ook heel wat te vertellen! Zoals gezegd in de vorige korte update zijn we inmiddels vertrokken uit Kilkivan om (eindelijk) verder te gaan reizen! We waren heel erg blij dat het werk er eindelijk opzat, want het sfeertje op de werkvloer werd steeds slechter. De eerste twee weken leek alles wel prima te gaan, al was er hier en daar wel wat chaos met inwerken en planning. Maar na twee weken kwam onze ‘manager' uit Ierland overgevlogen. Hij was een backpacker maar is langer blijven steken. Op het eerste gezicht leek hij wel relaxt maar al snel kwamen we erachter dat hij zich vooral zo goed probeerde voor te doen voor de klanten en voor Sandi, onze duivelse bazin! Een vrouw die het begrip ‘netjes vragen' niet kent en dank je wel komt niet voor in haar vocabulaire. De resterende weken hebben we dan vooral ook netjes onze glimlach opgezet om als einddoel met ons verdiende geld de rest van Australie te gaan ontdekken! Al snel kwam de laatste week in aanzicht, waar we eerst nog een domper te verduren kregen; onze manager vond dat we ons niet genoeg inzetten voor het werk en daardoor was de sfeer in pub niet zoals ie moest zijn. Hij verwachtte dat we in onze vrije tijd ook nog eens met de klanten moesten gaan praten. Zelfs al waren we na het staande ontslag van onze Zweedse collega's steeds meer gaan werken dan de afgesproken 6 uren per dag... De glimlach opzetten werd steeds moeilijker maar gelukkig kwam daar de dag waar we op gewacht hadden.. de Boxing Tent van onze baas Fred zou naar Kilkivan komen! Blijkbaar was onze, altijd dronken, baas behoorlijk beroemd in Australie. Al 3 generaties lang zit de tent in zijn familie en reist hij de outback door in Australie waar locals zijn boxers kunnen uitdagen voor een gevecht. Er werden 300 mensen verwacht en dat met 3 backpackers als personeel! Het werd een hele gezellige en drukke avond. Tussendoor hebben we een kijkje kunnen nemen in de boxtent en wat een leuk sfeertje was dat! Om 2.00 waren we na een hele lange dag klaar en rond 3.15 gingen we na een welverdiende Malibu Cola eindelijk slapen, want de volgende dag ging de wekker gewoon weer om 8.30! En dat was dan ook meteen onze laatste dag waarin we gedag hebben gezegd tegen de vaste locals en ons(en onze auto Lucy) klaar hebben gemaakt voor vertrek. Die avond werd onze Engelse collega Jemma ontslagen, omdat Sandi de backpackers graag om de zoveel weken wil roteren(maar blijft zeuren dat we het allemaal niet leren en niet goed doen) dus de dag erop hebben we Jemma mee genomen in de auto. Met kabaal zijn we vertrokken om naar Hervey Bay te rijden, ons vertrekpunt voor Fraser Island! Op maandagmiddag hebben we meteen een tour kunnen boeken in een 4WD auto met 9 backpackers in totaal. Op dinsdagochtend werden we om 07.00 verwacht, maar gelukkig konden we de avond doorbrengen bij een ouder stel die we tijdens de boxtent ontmoet hadden! Erg lief en hartelijk die Australiërs! Die ochtend kregen we een briefing en ontmoetten we onze groep en twee uur later konden we dan eindelijk vertrekken! Na 30 minuten met de pond de hebben gevaren kon ons 4WD avontuur op Fraser Island beginnen! Die dag reden we door een inlandse weg(erg zanderig en hobbelig) naar het strand aan de andere kant van het eiland. Het was echt heel erg leuk om op het strand te rijden, de snelwegen van Fraser Island! Onderweg stopten we bij Central Station, een regenwoud waar een lekkere wandeling naast een beekje hebben gemaakt. Het water in het beekje was zo ontzettend helder dat je je moest concentreren om het water te zien. Hierna reden we door naar Eli Creek, een kristal helder beekje die van inlands zijn weg naar de zee vond. Het water was lekker koud en was ook heerlijk voor de afkoeling. Het begon al wat later te worden dus we reden door naar onze een na laatste stop van die dag; het Maheno scheepswrak. Het was een wrak die er al sinds 1935 lag en het bleek een oud passagiersschip te zijn geweest, gelukkig was het schip leeg toen hij op de klippen sloeg door een cycloon! Maar het grote ijzeren gestalte zorgde wel voor een mysterieus sfeertje en wat mooie foto's. Na deze stop gingen we naar onze camping, waar al meerdere backpackers groepen kamp hadden opgezet. Na het eten gingen we lekker naar het strand om van het feit te genieten dat wij de enigen op het lang gestrekte strand waren, totdat daar opeens in de verte twee dingo's opdoemden! We vonden het allemaal spannend en leuk totdat deze twee dieren, die eruit zien als honden maar toch echt wild zijn, op ons af begonnen te rennen! Dit vonden we toch wat minder en zijn snel terug naar de camping gegaan om van het kampvuur te genieten. Later kwamen we er achter dat hier ook de nodige dingo's rondliepen, op zoek naar voedsel! Op een meter afstand kwamen ze opeens uit de struiken, maar die waren helaas/gelukkig al zo gewend aan mensen dat ze je niet eens opmerkten!

De tweede dag konden we wat uitslapen en voor vandaag stonden Indian Head en de Champagne Pools op de planning. Indian Head was een prachtige grote klif die wat uitstak over het water. Op de top had je een prachtig uitzicht over de zandduinen en in het water hebben we dolfijnen, schildpadden en Eagle Stingrays zien zwemmen! Hierna reden we door naar de Champagne Pools, een soort kleine zwembaden die in de rotsen langs de rand van de zee waren ontstaan. Hier hebben we heerlijk kunnen zwemmen en voor het eerst kunnen snorkelen! Het was echt prachtig om onder water te kijken en echt tientallen vissen onder je te zien zwemmen!

En toen was alweer de laatste dag aangebroken, maar wel een dag met een mooi hoogtepunt... namelijk Lake McKenzie! Een perfect blauw zoetwater meer met een mooit wit strand. Het was heerlijk om hierin te zwemmen, als je onder water keek leek het alsof je in een zwembad aan het zwemmen was. En het water was zelfs zo puur dat je het gewoon kon drinken.. !! De weg naar het meer was ook erg leuk, een lang inlands pad die zo ontzettend hobbelig was dat je zo af en toe van je stoel gelanceerd werd! Helaas was hierna ons avontuur alweer voorbij, maar we hebben er allebei ontzettend van genoten. Het was een ontzettend leuke ervaring om in een 4WD te rijden en over het strand heen te scheuren! Wij en vooral Annelies willen Papa, Mama, Juliette, Sander, Bastiaan, Marieke en Delano dan ook heel erg bedanken voor dit suuuuppper leuke verjaardagskado!!

Na weer een nachtje bij ons logeeradres in Hervey te hebben geslapen namen we voor een aantal dagen afscheid van Jemma om met ons tweeën naar Airlie Beach te rijden, een behoorlijk stuk rijden(zo'n 700 km). Vanaf hier zouden we namelijk met ons drieën een tour boeken over de Whitsunday Islands. We zijn net terug gekomen van deze tour en wat hebben wij ontzettend genoten zeg!! Het was een onvergetelijke ervaring en we zouden het zo weer doen! We hebben drie dagen en 2 nachten op de Waltzing Matilda gezeild, een zeilboot van 16 meter lang waar 14 passagiers en 2 crew op konden. Op woensdagochtend werden we om 9.00 verwacht en rond 10.00 gingen we dan eindelijk varen. Het weer was sinds weken eindelijk droog en de zon begon goed te branden. De eerste dag zeilden we naar Whitsunday Island, de grootste van de 74 eilanden om naar Whitehaven Beach te gaan. Dit is een prachtig lang gestrekt puur wit strand, het op 1 na mooiste strand van de wereld! De weg erheen was was wild en we waren beide blij om weer met op het vaste land te staan! We liepen hier naar een uitkijkpunt waar je over het strand en over Hill Inlet(googelen!) kon kijken.. en het was een adembenemend uitzicht! We hebben hier even kunnen relaxen en we konden heel wat stingrays in het water zien! Die avond bleven we op in de baai slapen en werden we heerlijk verzocht met middag thee of koffie en 's avonds kregen we erg lekker eten voorgeschoteld! Gelukkig was het weer en het water erg kalm in de baai en konden we 's avonds liggend op de boot van de prachtige heldere sterrenhemel genieten. Wat was dat een heerlijk mooi gevoel.. het zachte wiegen van het water.. de meest heldere sterrenhemel die we ooit gezien hebben.. ontspannende muziek op de achtergrond.. gewoonweg een paradijs!

De tweede dag stonden we vroeg op, omdat het water in de baai die nacht toch wat wilder werd en we gek werden van het geschommel. Maar hoe eerder we konden beginnen met snorkelen! Want dat was wat we die dag gingen doen. Na een uurtje varen waren we er dan eindelijk en na een korte uitleg en het aantrekken van onze stinger suits konden we dan eindelijk het water inspringen! Dit was toch wel wat eng, vooral omdat we eerst 20 meter door diep water heen moesten zwemmen zonder dat je wist wat er allemaal wel niet onder je kon zwemmen! Maar zodra je de eerste keer onder water kijkt en het gekleurde koraal onder je ziet.. wil je niet anders dan onder water kijken! Koraal in de meest verschillende kleuren en vormen, van knalgroen naar paars naar geel. Tot zover je kan kijken bruist het van het onderwaterleven want overal zwemmen de meest gekke, grappige en mooie vissen langs je heen. Echte joekels hebben we niet gezien, maar eerlijk gezegd waren we daar ook niet naar op zoek want een tikkeltje griezelig is het wel die donkere diepte! Je kan echt je ogen uitkijken, het koraal is zo verschillend en elke keer zie je weer nieuwe vissen in de meest diverse kleuren opdoemen.. Gewoonweg genieten!

Die middag vaarden we naar een andere snorkel plek die wij mooier vonden dan de eerste omdat er nog meer vissen dan op de eerste plek waren! We hebben hier heerlijk kunnen snorkelen om vervolgens een kort ritje te kunnen maken naar een grote wijde baai met groene heuvels. Hier konden we van de mooie zonsondergang genieten waarna vervolgens twee andere gasten begonnen te zingen en gitaar te spelen.. wat een leven!

Die avond heerlijk kunnen slapen, want het water was zo kalm.. geen golfje! De derde dag hebben we dan ook mooi kunnen snorkelen, want het water was zo helder! Helaas ging de tijd veel te snel en vaarden we die middag alweer terug naar Airlie Beach. Maar wat hebben wij hier van genoten zeg.. het waren echt drie dagen in paradijs.. relaxend op een mooi zeilschip door de kalme wateren met constant zulke mooie uitzichten om je heen! We zouden zo weer kunnen! Al hebben we nu op het vaste land wel wat last van zee benen en zijn we helemaal kapot!

Morgen willen we vroeg opstaan om verder naar het noorden te reizen om met twee dagen aan te komen in Cairns. Onderweg zullen we een stukje door de Atherton Tablelands rijden, waar we langs verschillende watervallen zullen gaan. We hebben er weer zin in!

Maar nu gaan we er echt mee op houden... volgens mij hebben jullie wel moeie oogjes van het lezen nu haha! Helaas kunnen we nu de foto's nog niet online zetten, omdat we het internet hier moeten betalen.. dus de foto's komen er zo snel mogelijk aan! Hoe gaat het daar in Nederland? De lente is nu eindelijk begonnen hopen wij?

Laten jullie van je horen? We vinden het ook leuk om eindelijk weer eens wat van jullie te horen haha :D!

Tot snel!

Liefs,

Patty en Annelies

Reacties

Reacties

annie

Ben hartstikke jaloers op jullie wat mooi allemaal

Diana

Sjonge jonge jullie hebben weer genoeg beleefd zeg! En na een tijdje afzien in de pub hebben jullie het volgens mij ook weer goed ingehaald. Ik heb er van genoten over die mooie dingen te lezen en heb Hill Inlet even opgezocht. Jemig wat is dat mooi zeg! En dat snorkelen en dat is toch ook geweldig. Ben benieuwd naar jullie foto's... Morgenavond hebben we het Avanti uitje, ik zal iedereen de groetjes doen!
Heel veel plezier (maar dat lukt jullie ongetwijfeld)!
Groetjes, Diana

harry

leuk verhaal ben blij dat jullie nou weer de leuke dingen meemaken want werken is niet altyd even luik maar moet wel gebeuren.ik zit met smart op de foto s te wachten.nou de dagen aftellen om naar bali te gaan. nog heel veel plezier xxxxxxxx voor jullie allebei

Larissa

Leuk verhaal:) En vooral leuke avonturen om mee te maken. Ben benieuwd naar de foto's. Aangezien ik nog geen geslaagde foto heb van mezelf met bril moeten jullie daar nog even op wachten. Hier gaat verder alles prima. Kijk uit naar jullie volgende avonturenverhalen!

X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!