We've got the car!

Inmiddels is het twee dagen verder(op het moment van schrijven is het hier al 19 november, bij jullie nog 18 november

Patty Tomey 17184 :
C/O Travellers Contact Point
Level 7 Dymocks Building
428 George Street
Sydney New South Wales 2000
Annelies Penterman 17183
C/O Travellers Contact Point
Level 7 Dymocks Building
428 George Street
Sydney New South Wales 2000
Het is belangrijk de naam en het nummer te vermelden. Maar let op! Wij hebben allebei ons eigen postadres, op de enveloppen mogen dus niet allebei onze namen worden vermeld! De post word dan namelijk niet geaccepteerd! Een Post Restante houdt in dat zij de post voor ons ontvangen. Wij kunnen online kijken of er post voor ons is aangekomen, zo ja dan kunnen zij het doorsturen naar het adres waar wij op dat moment verblijven. Waar ook in Australie.
Rond lunchtijd hadden we toch wel wat honger gekregen, maarja die broodjeszaken zien er allemaal wel heel smakelijk uit maar dat is niet goed voor onze portomonnee! We besloten budget te gaan lunchen. Pindakaas en brood. Maarja bij budget inkopen, past geen mes! Dus we hebben heerlijk geluncht in het park, terwijl we de pindakaas met onze vingers over het brood verspreidden(erg lekkere pindakaas trouwens!)
Na de lunch zijn we doorgelopen naar de CommonWealth bank om ons eigen bankrekeningnummer te openen! De bankmedewerker moest erg lachen, want we snapten het banksysteem niet helemaal. We gokken dat hij het wel 20 x heeft moeten uitleggen, maar als het goed is is het allemaal geregeld nu

Inmiddels was het al bijna avond. Tja, op de Aussie style gaat alles heeeellll rustig en relaxed hier. We besloten nog langs wat autoverkoopwinkels te lopen, maar helaas hadden die allemaal hetzelfde verhaal. ' Ze hadden geen auto's voor ons budget, maar blablalblablalbalabla...blalblablab....', zodat we inmiddels een uur later de winkel pas weer konden verlaten... ZONDER AUTO! We besloten toch meer naar particuliere verkoop te kijken, waar ook genoeg in te vinden is want elke dag staan er in de straat wel 5 nieuwe auto's! Terwijl we naar ons hostel liepen kwamen we al gelijk een hele mooie auto tegen. En van Nederlanders ook nog! Dat communiceert toch wat makkelijker. We besloten er tot de volgende dag over na te denken, omdat de auto ons toch wat te duur was.
De volgende dag waren we vastbesloten een auto te vinden, ook omdat we dit hostel maar tot zaterdag hebben geboekt! We liepen over straat, terwijl een engels meisje ons aansprak omdat zij een auto verkocht. We liepen erheen en we maakten kennis met Lucy, oftewel een Holden Commodore uit 1996. Ze zit strak in de lak, van binnen goed in haar vel.. maar helaas was ze iets te duur voor ons. Maar toch bleef Lucy de hele dag in ons hoofd zitten, dus we hielden ook deze optie open. Aan het eind van de middag was onze keuze toch wel gemaakt, en besloten we de stoute schoenen aan te trekken door onder de vraagprijs te gaan zitten! En deze werd geaccepteerd, omdat het volgens de meiden zo goed klikte tussen ons en Lucy! Helaas kwamen we opweg naar onze Lucy de Nederlander tegen, die niet zo blij was met dit verhaal. Hij begon een verhaal op ons af te vuren, omdat hij met zooooveel haast hierheen was gekomen voor NIETS! (we lachen nu in ons vuistje), je weet meteen wanneer je hier te maken hebt met een Nederlander....

'S avonds besloten we nog even naar de Woolsworth te lopen voor iets lekkers(ssstt). We kwamen hierbij het geweldigste vrouwtje ooit tegen! Ze vond het geweldig dat wij uit Nederland kwamen, want daar kwam wijlen haar man Anton ook vandaan! Zie foto voor uitleg!
Met de inmiddels aangeschafte koekjes(500 gr chocokoekjes voor 75 eurocent!!!!) gingen we zitten in het Hyde Park waar het alwat donker was. Plotseling zag Anne daarwel een hele grote Eekhoorn.. sluipend gingen wijoponderzoek uit! Was het een eekhoorn? Een vos? Nee het was een Possum!Wild van enthousiasmepakten wij onze camera om sluipend op het beestje af te gaan, bang dat hij zou aanvallen! Een paar gelukte foto's later waren we helemaal euforischde eerste blik ophet australische wildleven! We draaiden ons om, waar wij tot de ontdekking kwamen dat wij omsingeld waren door allemaal possums! We keken recht in de ogen van een beestje.. ' als jij maar niet op ons af komt rennen' en ja hoor! Hij kwam recht op ons af gerent, waarbij wij sprintend en gillend het park hebben verlaten. Tot zover het australische wildleven.. wordt vervolgd.
Eerste dagen Down Under!
Wow... waar te beginnen...
Het begon natuurlijk op zaterdagochtend, midden in de nacht. De laatste spulletjes inpakken, check check dubbelcheck. En toen om drie uur richting Schiphol rijden. We kwamen lekker vroeg aan. Na het inchecken hebben we bij de Starbucks nog een overheerlijk kopje koffie gedronken, wetende dat dit voorlopig de laatste vorm van enige luxe zal zijn voor ons. Het smaakte dan ook erg goed.

Twee sigaretten later was het dan zover; tijd om naar de gate te lopen. En ja, daar mochten alleen wij verder lopen. Dus moesten we afscheid nemen. We gaven Juul, Sander en Harry een dikke knuffel, waarbij de traantjes dan toch wisten te ontsnappen. Samen liepen we naar het doanehokje en toen nog 1 keer heel hard gezwaaid. Wat een gek gevoel om voor zo'n lange tijd echt weg te gaan.
We konden vrijwel direct doorlopen daarna om vervolgens in een best lange rij aan te sluiten. We raadden het al; vertraging. De boardingtijd was al vrijwel geweest en wij maar wachten in die rij. Uiteindelijk zaten we goed en wel in het toch wel gammele vliegtuig. Nog op Schiphol hoorde we dat het door weersomstandigheden erg druk was op Heathrow, daarom zouden we wat later vertrekken. De vliegreis zelf was nogal winderig en hobbelig waarbij wij de stewardess nog even vroegen waarom er een stuk vleugel miste. Zij verzekerde ons dat die simpelweg ingeklapt was....nou, met vol vertrouwen vertrokken we.
Na vijf rondjes te hebben gecirculeerd boven Londen, konden we eindelijk landen op het bomvolle en stormachtige Heathrow. De lucht hier was bijna zwart!
Snel even een peukje gerookt en weer door de doane waar Annelies nog even lekker gefouilleerd werd door een niet al te vrolijk en aantrekkelijke indianenvrouwtje. Maar Annelies vond haar best lief.
We zagen het vliegtuig waarmee wij zouden vliegen en dat was zo groot, dat beloofde wat! Inderdaad, eigen entertainmentzet, fatsoenlijke stoelen en ruimte en een heerlijk zwoel muziekje bij het instappen. Maar helaas, weer vertraging. Na 1 uur zitten in het vliegtuig, waren we nog steeds niet opgestegen. Er was file voor de startbaan...
Eenmaal in de lucht hebben we ons prima vermaakt met de staartvleugelwebcam, tetris, de nieuwste films en om de haverklap eten. Het eten was overigens best te eten!
Wat erg gek was, is dat we in die 2 dagen reizen, bijna alleen maar nacht hebben gezien. Van Heathrow naar Singapore vlogen we namelijk weer de nacht in. Rond half 10 plaatselijke tijd landden we op Singapore waar het rennen was naar het rookhokje (honderden meters verderop). Op singapore was het heel erg vochtig, klam en benauwd... zo erg, dat de peuk niet eens echt smaakte! haha! Helaas verder niet veel van Singapore zelf kunnen zien, behalve de hoeveelheid aziatische mensen en view vanuit het vliegtuig.
Weeer door de doane, maar nu met het idee dat dit voorlopig de laatste keer zou zijn. We waren inmiddels aardig moe van het vliegen, wachten en het verwarrende tijdsverschil overal. Nog 8 uurtjes vliegen en dan zouden we er eindelijk zijn! Weer wat films gekeken en het slapen ging nu gelukkig wat beter.
Rond negen uur plaatselijke tijd kwamen we in het donker aan op Sydney. We zagen de lichtjes vanuit het vliegtuig en de torenhoge flats. Op het vliegveld ging het aardig snel, niets bijzonders. Wel zagen we een Indiaase familie die duidelijk in de problemen zat, allemaal pakjes voedsel werd uit hun koffer gehaald (hihi, leuk he Harry, we moesten gelijk denken aan het televisieprogramma!).
Zo snel als we konden liepen we naar buiten waar een heerlijk warme lucht ons tegemoet kwam. Snel een peukje en toen kwam het besef langzaam: we zijn er.
Met de trein en metro gingen we naar ons hostel, dit ging allemaal prima en redelijk snel. Ook het hostel zelf konden we goed vinden. We zitten op een zijstraat van de uitgaansbuurt KingsCross. Het is een gezellig en drukke wijk en in onze straat stikt het van de hostel en bakpackerauto's (veel ook te koop gezet). Nadat we onze backpacks in de vrij fatsoenlijke kamer hadden gezet, besloten we een stukje te lopen. Dit 'stukje' door de buurt wandelen, werd al gauw anderhalf uur door half sydney, haha! Het was toen al meteen genieten, heerlijk temperatuurtje, mooie skyline.....en kakkerlakken! overal! haha, we hebben gillend over straat gelopen, proberend niet op deze smerige beesten (a la 5 tot 7 cm)te stappen.
Na deze wandeling konden we heerlijk slapen, de wekker op half negen gezet zodat we konden aanschuiven bij het ontbijt. De eetruimte/woonkamer/hangoutplek/keuken zat bomvol met andere backpackers. Wij wat onwennig naar de keuken gegaan, maar konden nergens borden, of een vork of wat dan ook vinden om onze broodjes klaar te maken. En dat terwijl iedereen heerlijk aan het eten was. Al gauw kwamen we tot de ontdekking dat iedereen een compleet serviesgoed kon afhalen bij de receptie.
Het lekker ontbijt eenmaal achter de kiezen zijn we er gelijk weer op uit gegaan. We wilden langs het Travellers Backpackers Point, maar konden het absoluut niet vinden. En niemand van de Aussies wist het. En wij maar zoeken en zoeken, waardoor we wel de prachtige binnenstad goed hebben kunnen bekijken! Onze eerste indrukken zijn: Mooie stad, vriendelijke mensen, druk maar niet onprettig. Mensen gaan gewoon netjes aan de kant, verkopers dringen niet bij je op.. Iedereen vraagt hoe het met je gaat, op een niet opdringerige manier en iedereen is gewoon fatsoenlijk. Helemaal goed dus!
Zo kwamen we uit bij The Harbour Bridge en het OperaHouse en toen beseften we echt dat we in Sydney zijn, aan de andere kant van de wereld. Echt een mooie plek.
Via de Royal Botanic Gardens liepen we terug om wat te eten en was tenslotte al kwart voor 3 en we hadden nog niets gegeten omdat we zo druk waren! De Botanische tuin was gigantisch groot en erg mooi. Veel verschillende flora en fauna en we kwamen ook de beroemde Flying Foxes tegen. Dit zijn gigantische vleermuizen die met honderen in de boomtoppen hangen. Hier en daar vloog er een langs en dan zie je pas hoe groot ze zijn. We schatten een halve meter tot 1 meter spanwijdte. Echt groot dus!
We hadden lekker gegeten voor weinig geld en gingen naar de State Library om gratis te internetten. Even een mailtje naar het thuisfront en een adres van een goedkope supermarkt opgezocht. En die supermarkt was goedkoop! (en erg druk...) We hebben voor min. 10 dagen avondeten gekocht, 1 liter zonnebrandcreme!, peper&zout, 12mueslirepen en 2 liter aanmaaklimonade.....voor....slechts 28 dollar (omgerekend z'n 17,50 Euro). Helemaal euforisch liepen we terug naar het hostel waar we al gauw neervielen om ons bed..'even de ogen dichtdoen' resulteerde in pas de volgende ochtend wakker worden.
Vanochtend hebben we lekker vroeg ontbeten. We gaan weer richting de stad om naar de inmiddels gevonden Travellers Contact point om ons in te schrijven voor banen. Bankrekeningnummer en Tax File Number zullen hopelijk vandaag geregeld worden.
De foto's komen hopelijk snel! Hoe gaat het met jullie allemaal? Laat het ons weten, dat vinden we erg leuk om te lezen!
Liefs, Annelies & Patty
Telefoonnummer
Hoi Allemaal!
De laatste voorbereidingen zijn nu echt in gang gezet, de backpacks staan al bijna klaar! Gelukkig konden we voor ons vertrek nog even bij kletsen met Inge! Zij is net 4,5 maand in Australie geweest en heeft ons heel veel verhalen, tips en do's&dont's gegeven! Waaronder ook een Wwoof boek(Willing Workers On Organic Farms) waar we nu al tussen leuke adresjes kunnen zoeken voor een verblijfsplaats! Maar ook een Australische simkaart! We zijn nu dus al in het bezit van een australisch nummer waar we straks, als we aankomen in Australie, bereikbaar op zijn. Dus pak pen&papier of je mobiel en noteer; +61 431 64 36 18 . Hou er wel rekening mee dat het niet al te goedkoop is en meer voor nood is bedoeld. Voor ons is het vooral handig om in contact te komen met potentiele werkgevers en slaapadresjes!
Vrijdagnacht is het dan zover. Om 3.00 zullen we met vermoeide oogjes en papbenen vertrekken richting Schiphol. Om 7.25 gaan we dan eindelijk de lucht in, naar Heathrow onze eerste stop. Daar komen we om 7.45 plaatselijke tijd aan om vervolgens tot 11.05 plaatselijke tijd te wachten om onze reis te mogen vervolgen naar Singapore! We zullen ons dan 13 uur moeten vermaken in het vliegtuig om dan voor een technische tussenstop te landen op Singapore. Gelukkig mogen we 1.5 uur later weer instappen om 9 uur later dan eindelijk op Sydney te landen! Het is daar dan 20.20, zondagavond. Houdt er rekening mee dat het in Sydney 10 uur later is als in Nederland! We verblijven de eerste week in het Chili Blue Hostel in Sydney. We zullen in de eerste week een postadres gaan aanvragen waar dan eventueel alle lekkere dropjes, chocolade en boerenkool heen kan worden gestuurd

Nog 1 huishoudelijke mededeling; we gaan natuuuurlijk voor onze rust naar Australie, daarom hebben we beide een thuisblijver. Voor bijzonderheden en belangrijke/praktische zaken kun je bij hun zijn, zoals updates van onze vluchten belangrijke nieuwtjes binnen de families/vriendengroep. En natuurlijk visa versa! Zo willen we de communicatiestroom een beetje centraal houden, maar natuurlijk vinden we het hartstikke leuk om persoonlijke e-mailtjes, hyves berichtjes of berichtjes via ons weblog te ontvangen!
Voor Patty is de thuisblijver haar moeder; Jacqueline van Lunteren, 06 496 72 464
Voor Annelies is de thuisblijver haar zus; Juliette Penterman, 06 42 41 45 70
Nou dan was dit nu echt het laatste berichtje van ons vanuit Nederland! Volgende post zal zijn vanuit het heerlijk warme Sydney(26 graden), witte stranden en helderblauwe zee!
Goodbye mates!
Afscheidsparty!!
Hoi Iedereen!!
Na weken van plannen, inkopen doen, overleggen en inventariseren was het dan eindelijk zover: Onze afscheidsparty!! Een aantal weken geleden hebben we onder dwang de regie van ons feestje uithanden moeten geven aan Harry&Juliette en op zondag 1 nov zou blijken of we daar goed aan hadden gedaan!
Maar het feestje pakte echt goed uit! Gezellig bij kunnen kletsen met iedereen, zonder ons druk te hoeven maken of de hamburgers al gaar waren of wie wel en niet dorstig was.. Eten was er in overvloed en gelukkig had iedereen onthouden zelf wat drinken mee te nemen!

Iedereenheel erg bedankt voor alle foto's, kaarten en gezelligheid! Wij hebben echt een superdag gehad en wehopen jullie ook!
Harry, Juliette, Sander, Bastiaan en Marieke: Bedankt voor de goede verzorging! Wijzelf hadden het niet zo kunnen organiseren, we waren allang ten onder gegaan door alle stress, haha! Dus bedankt dat jullie het wilden overnemen en het zo leuk en gezellig gemaakt hebben!!
Zal het volgende berichtje vanuit Australie zijn?? Wordt wel erg spannend nu hoor!! :D De Backpacks zijn al proefingepakt en de laatste spulletjes ingeslagen.... nu is het aftellen begonnen!! :D
We houden contact! :D tot volgend jaar!
Liefs, Annelies & Patty
Nog 4 weken!
Hallo allemaal!
Daar zijn we weer! Want het moment daar begint nu toch wel erg dichtbij te komen. Nog 4 weken en dan hebben we onze eerste nacht in Sydney al doorgebracht! Wauw! Dit weekend waren we al op Schiphol om de moeder van Patty weg te brengen en ja hoor.. we stonden naast een meisje die net afscheid nam van haar familie omdat ze ging backpacken naar Australie! Nu komen de kriebels bij ons ook wel een beetje naar boven hoor! Inmiddels is het ticket geboekt, visum is binnen.. eerste hostel voor 1 week is geboekt! Natuurlijk moeten er nog een aantal dingen gedaan worden. 1 november is ons afscheidsfeestje waarbij wij ons gelukkig alleen maar zorgen hoeven te maken over de versieringen en een goed humeur! Ook de reisverzekering moet nog.. maar we weten eigenlijk al zeker dag we voor de Special ISIS verzekering gaan kiezen. Hiervoor houden we de basisverzekering in NL niet aan.. en gaan we ons dus ook uitschrijven in de Gemeentelijke Basisadministratie, waardoor we ook voor 8,5 maanden officieel geen inwoners meer zijn van NL



Ondertussen proberen we alle dingen af te handelen waarbij we eerst dachten ' van dat komt wel' , zoals afspreken met bepaalde mensen! Erg gezellig allemaal, maar wel een heel gek gevoel dat je ze daarna zo lang niet meer zal zien. Dat is best wel dubbel. Je hebt er ontzettend veel zin in, om dat prachtige land te ontdekken. Maar ondertussen zul je het thuisfront zeker gaan missen! Maar wat een kans is dit voor ons.. wat zullen wij wel allemaal meemaken! We gaan proberen om elke dag een soort dagboekje bij te houden en die zo af en toe op internet te posten!
Wij hebben er zin in!!!!
Kus,
Patty en Annelies
Welkom allemaal!
Hoi daar allemaal!
Nou even voorstellen dan maar? Wij zijn Patty en Annelies en wij hebben besloten om voor 8 maanden te gaan backpacken door Australie!
We willen beginnen in Sydney, waar we eerst zo'n 6 a 7 weken zullen blijven. We vertrekken op14 november vanuit NL, waar we 15 november zullen aankomen. Eerste week natuurlijk even bijkomen en alles regelen(ja het is een regelwerk hoor!) en dan al meteen een paar weken werken! Met kerst/nieuwjaar of begin januari willen we naar Melbourne gaan. Dan via The Great Ocean Road naar Adelaide - Alice Springs - Darwin - Eventueel Cairns(ligt eraan hoeveel tijd we over houden) - Brisbane - en dan weer terug naar Sydney om 24 juli helaas weer richting Nederland terug te vliegen.
Nou dat zijn grofweg onze plannen, tuurlijk zullen we daar ook maar moeten zien hoe alles loopt! Via deze blog willen we jullie daar ver weg in NL graag op de hoogte houden van onze reisverhalen

Groetjes,
Patty en Annelies